TABS viser leveringssatus på SMS og epost følgende steder:
Elev -> SMS
Elev -> Epost
Meldinger -> SMS -> Sendt av lærer/administrator
Meldinger -> SMS -> Påminnelse om time
Meldinger -> SMS -> TABSgo
Meldinger -> Epost-> Meldingsoversikt -> Sendt av lærer/administrator
Meldinger -> Epost-> Meldingsoversikt -> Bookingmeldinger
Dette betyr statusene:
SMS: Levert
Dette betyr at vår SMS-leverandør har fått melding fra mobiloperatøren om at meldingen er levert til mottakerens mobil
SMS: Ikke levert - ukjent årsak, men som regel nummer ikke i bruk
I de fleste tilfellene betyr det at mobilnummeret ikke er i bruk. Vi anbefaler å sjekke med elev om dere har registrert rett mobilnummer.
SMS: Sendt
Vi venter på status fra mobiloperatøren
Epost: Levert
Mottakerens epostleverandør har tatt i mot eposten.
Epost: Lest
Dette er en status ikke alle epostleverandører tilbyr. Det betyr at eposten er levert og at en epostklient har åpnet eposten.
Epost: Ikke levert - Ugyldig epostadresse
Epostadressen er ugyldig. Sjekk stavemåten eller hør med eleven.
Epost: Ikke levert - ukjent feil
Eposten kunne ikke leveres. Prøv igjen og ta kontakt med TABS hvis feilen oppstår igjen
Epost: Sendt
Vi venter på status fra epostleverandøren